• Boligpolitikk
  • For boligbyggelag
  • For borettslag og sameier
  • Om oss
  • Statistikk og fakta
  • Logg inn
  • Søk
  1. NBBL
  2. Aktuelt
  3. Klare for å nå medlemmene etter kurset i digital markedsføring

Klare for å nå medlemmene etter kurset i digital markedsføring

– I løpet av disse to dagene skal dere lære noen verktøy som dere kan gå tilbake på kontoret å bruke med en gang, sier Kristian Wulfsberg Majer fra The Garrison Group.
mandag 13. mars 2017

7. og 8. mars arrangerte NBBL kurs i digital markedsføring på Thon Hotel Opera i Oslo.
Det var to dager med mye innhold.
– Jeg meldte meg på kurset fordi vi ønsker å bli enda bedre på å kommunisere med medlemmene våre. Vi ønsker å være fremoverlent, og treffe medlemmene på riktige arenaer, sier Sondre Jørgensen fra OMT BBL.

Å lage video på mobilen

Deltagerne hadde fire timer med kurs om hvordan lage gode videoer på mobilen. Journalist Sveinung Ystad fra Videojournalisten, viste hvordan man kunne filme og redigere video i Imovie og Kinemaster.
Etter en gjennomgang, delte kursdeltagerne seg opp i grupper, og forsvant ut av kursrommet og ut på hotellet og i gaten for å filme til en egen video.

Se videoen kommunikasjonsseksjonen i NBBL laget på kurset:

Annonsering på Google og Facebook

Deltagerne fikk en introduksjon i å annonsere godt og effektivt på Google og Facebook  med Henrik Nygård og Henrik Sandsmark fra RED Performence. Deltagerne satt selv og jobbet på PC ‘ene sine, mens foredragene pågikk. Så de lettere skulle kunne begynne å bruke verktøyene når de kom tilbake på jobb.

– Digital marketsføringskurset var veldig bra. Det hadde et godt innhold, og var konkret og relevant. Det ga noen gode input vi kan ta i bruk umiddelbart. Jeg likte spesielt godt gjennomgangen av businessmodulen i Facebook og opplæringen i videoredigering, sier Jørgensen.

Influencers

Helt til slutt på programmet fortalte Viola Wenaas Myrann fra United Influencers hvordan man kan bruke influencers til markedsføring, og hvorfor dette er en effektiv måte å drive med markedsføring, i et landskap hvor færre og færre voksne leser aviser eller ser vanlig TV.

– I OMT BBL kommer vi til å bruke det meste av kursinnholdet. Vi ønsker å bli bedre på video, og øke synligheten med Adwords og Facebook for best mulig å nå både nye og eksisterende medlemmer, sier Jørgensen.

NBBL

Postadresse: Postboks 452 Sentrum, 0104 Oslo
Besøksadresse: Stortorvet 10 (inngang Møllergata), 0155 Oslo
E-post: nbbl@nbbl.no
Telefon: 22 40 38 50
Org.nr.: 950850493

Aktuelt
Presserom
Kontaktpersoner

NBBL Fulltegningsforsikring AS
Borettslagenes Sikringsordning
Statistikk og fakta
Aktsomhetsvurdering

Finn ditt boligbyggelag
Nettbutikk
Jobb hos oss

English
Cookies og personvern
Utviklet av PromSys

Motta nyhetsbrev fra NBBL
Hold deg oppdatert på hva vi driver med og hva vi mener noe om.

Meld deg på nyhetsbrevet

  • Logg inn
  • Boligpolitikk
  • For boligbyggelag
  • For borettslag og sameier
  • Om oss
  • Statistikk og fakta
  • Søk
Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Finn ut mer om hvordan vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en bedre brukeropplevelse.

OK