
Klare for å nå medlemmene etter kurset i digital markedsføring
7. og 8. mars arrangerte NBBL kurs i digital markedsføring på Thon Hotel Opera i Oslo.
Det var to dager med mye innhold.
– Jeg meldte meg på kurset fordi vi ønsker å bli enda bedre på å kommunisere med medlemmene våre. Vi ønsker å være fremoverlent, og treffe medlemmene på riktige arenaer, sier Sondre Jørgensen fra OMT BBL.
Å lage video på mobilen
Deltagerne hadde fire timer med kurs om hvordan lage gode videoer på mobilen. Journalist Sveinung Ystad fra Videojournalisten, viste hvordan man kunne filme og redigere video i Imovie og Kinemaster.
Etter en gjennomgang, delte kursdeltagerne seg opp i grupper, og forsvant ut av kursrommet og ut på hotellet og i gaten for å filme til en egen video.
Se videoen kommunikasjonsseksjonen i NBBL laget på kurset:
Annonsering på Google og Facebook
Deltagerne fikk en introduksjon i å annonsere godt og effektivt på Google og Facebook med Henrik Nygård og Henrik Sandsmark fra RED Performence. Deltagerne satt selv og jobbet på PC ‘ene sine, mens foredragene pågikk. Så de lettere skulle kunne begynne å bruke verktøyene når de kom tilbake på jobb.
– Digital marketsføringskurset var veldig bra. Det hadde et godt innhold, og var konkret og relevant. Det ga noen gode input vi kan ta i bruk umiddelbart. Jeg likte spesielt godt gjennomgangen av businessmodulen i Facebook og opplæringen i videoredigering, sier Jørgensen.
Influencers
Helt til slutt på programmet fortalte Viola Wenaas Myrann fra United Influencers hvordan man kan bruke influencers til markedsføring, og hvorfor dette er en effektiv måte å drive med markedsføring, i et landskap hvor færre og færre voksne leser aviser eller ser vanlig TV.
– I OMT BBL kommer vi til å bruke det meste av kursinnholdet. Vi ønsker å bli bedre på video, og øke synligheten med Adwords og Facebook for best mulig å nå både nye og eksisterende medlemmer, sier Jørgensen.