
Vel gjennomført kurs
Årets kurs i digital markedsføring kan trygt beskrives som en suksess. Deltakerne kom fra en rekke ulike boligbyggelag rundt om i landet, og alle var engasjerte og lystne på å lære.
Fire tema innen digital markedsføring og kommunikasjon skulle gås gjennom på to dager.
Kundekommunikasjon
På kursets første dag hadde vi med oss Kristian Wulfsberg Majer fra Garrison Group og Sigurd Klyve Grytten fra Zynk Communications & Leadership.
Gjennom praktisk oppgaveløsning og gruppearbeid lærte en svært ivrig og dedikert Majer deltakerne om segmentering – hvordan tilpasser man budskap til ulike målgrupper?
Grytten benyttet seg av lignende læringsmetoder når har senere samme dag loste gjengen gjennom sitt felt, interessenter. Hva er en interessent og hvordan kan man arbeide strategisk ut mot sine interessenter?
Gode historier og mobiloptimalisering
Andre dag fikk en frisk og energisk start med Adrian Søbyskogen som jobber i CompEdge Consulting, et markedsbyrå han selv har bygd opp fra grunnen. Søbyskogen vektla viktigheten av storytelling – hvordan fortelle en historie på video for å nå kundene.
Til kursets siste bolk om mobilkonvertering hadde NBBL booket Monica Solberg fra Conversionista. Her var deltakerne så heldige å få tre for prisen av én, da Solberg dukket opp med to kollegaer. Hver av dem presenterte hvert sitt tema, og det ble en vekker for mange å se statistikk på hvor mange som bruker mobil til å besøke nettsider.
Tusen takk til deltakere og innledere for et supert kurs. Vi gleder oss allerede til neste år!