Praktisk kurs i Bergen

SoMe-guru Astrid Valen-Utvik var en av innlederne på kurs i digital markedsføring. Hun snakket om trender for 2019 og hva som er godt innhold. (Foto: Lise Monsen/NBBL)
5. og 6. mars møttes en engasjert gjeng boligbyggelagsansatte i Bergen, hvor NBBL holdt sitt årlige kurs i digital markedsføring.

Fokuset i år var på visualisering, målgrupper og boligbyggelagenes egenart. Kurset ble holdt på Media City Bergen.

NBBL delte også ut pris for beste SoMe-post i 2018 og for beste SoMe-post produsert på selve kurset. Boligbyggelaget Midt gjorde rent bord og stakk av med begge prisene.


 

Øystein Wee og Lina Støen i NBBL presenterte boligbyggelagenes egenart og målgrupper.

Anne Jacobsen, CEO i Media City Bergen, ga kursdeltakere og innledere en omvisning i de flotte lokalene og viste fram spennende teknologi for framtiden.

Cecilie Wathne og Kristina Renberg, henholdsvis kommunikasjonssjef og hovedansvarlig for sosiale medier i Bate boligbyggelag, fortalte om sin kanalstrategi og hvordan de har lykkes i sosiale medier.

Heidi Sperre i FLY AS guidet deltakerne gjennom en workshop i å poste gode innlegg på sosiale medier.

Adrian Søbyskogen i CompEdge har vært fast inventar på kurset de siste årene. Deltakerne skulle bl.a. finne ut hvilke kjendiser deres boligbyggelag snakket som.

Kursene er en fin ramme for å treffe andre ansatte i boligbyggelag.

Tonje Rock Løwer, kommunikasjonsdirektør i NBBL, snakket om økt synlighet.

Vi takker alle deltakere og innledere for et flott og lærerikt kurs, og håper at vi sees igjen neste år!


Borettslagenes Sikringsordning

Sov bedre om natten!

Borettslagenes Sikringsordning gjør det økonomisk trygt å bo i borettslag.


Les mer